Morderczyni poprowadzi popularny talk-show


Szwedzkie radio zaprosiło do prowadzenia swojego popularnego programu kobietę skazaną za podwójne zabójstwo - informuje serwis lenta.ru.

Krystyna Mokrosińska, prezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich i przewodnicząca Konferencji Mediów Polskich, zaapelowała do premiera Donalda Tuska o wprowadzenie pełnego zarządu w Polskiej Agencji Prasowej oraz zapewnienie środków na funkcjonowanie Telewizji Polskiej i publicznych rozgłośni radiowych. Edipresse Polska SA pracuje nad relaunchem tygodnika poradnikowego ”Pani Domu”, przejętego 2 listopada br. od Marquard Media Polska. Na kampanię promocyjną wyda 4,5 mln zł brutto. Agencja reklamowa Young & Rubicam zwyciężyła w przetargu, w którym Polska Organizacja Turystyczna zlecała przygotowanie kampanii Polski za granicą.



Młodzi brytyjscy dziennikarze są niedokształceni w kluczowych dla tej profesji dziedzinach - wynika z raportu organizacji edukacyjnej Skillset. W środku sezonu Program 1 Telewizji Polskiej wprowadza zmiany w ramówce. Wcześniej zrobił to Program 2. Grzegorz Hajdarowicz, właściciel Wydawnictwa "Przekrój", finalizuje transakcję kupna większościowego pakietu udziałów AWR "Wprost".

Po opublikowaniu w piątek i sobotę przez "Super Express" kompromitujących materiałów o senatorze Platformy Obywatelskiej Krzysztofie Piesiewiczu rozgorzała dyskusja o granicach ingerencji mediów w życie prywatne osób publicznych.

RMF FM był liderem wśród rozgłośni ogólnopolskich pod względem udziału w czasie słuchania zarówno w czwartym kwartale ub.r., jak i całym 2009 roku – wynika z najnowszych badań Radio Track, realizowanych przez Millward Brown SMG/KRC. Wydawca ”Rzeczpospolitej” (Presspublica) został zmuszony przez stacje telewizyjne do zmodyfikowania spotu promującego dodatek do wtorkowego wydania dziennika – płytę DVD z filmem Jana Pospieszalskiego i Ewy Stankiewicz ”Solidarni 2010”.

Ponad 60 tys. zł dziennie musiałaby wydać na reklamę w telewizji marka Dell, gdyby zdecydowała się kupić spoty w paśmie transmisji komisji śledczej ds. afery hazardowej. Ruszył serwis motoryzacyjny Autofun.pl, przejęty w sierpniu br. przez Axel Springer Polska od czeskiej firmy Anima Publishers. Polska Agencja Prasowa żąda od szefa Kancelarii Premiera Tomasza Arabskiego zwrotu kilkudziesięciu tysięcy złotych – nieoficjalnie ustalił "Wprost". PAP chce, by Arabski z własnych pieniędzy uregulował długi spółki, w której zarządzie zasiadał.



W kolejnym kanale Grupy TVN pojawiło się pasmo ezoteryczne "Kosmica TV" - od czerwca emituje je telesprzedażowy kanał Mango 24. Wzrośnie liczba nośników sieci sprzedaży reklamy kinowej Multikino. Grupa TVN spodziewa się w tym roku kilkuprocentowego wzrostu rynku reklamy i zapowiada wzrost produkcji HD oraz uruchomienie kolejnego kanału tematycznego.

Globalna kampania DHL


Zaledwie trzy tygodnie po wygraniu przetargu na budżet kreatywny firmy logistycznej DHL agencja 180 Amsterdam przygotowała globalną kampanię reklamową.

Wildstein traci widzów, ale zostaje w TVP


Program "Bronisław Wildstein przedstawia" w TVP 1 ogląda średnio zaledwie 510 tys. osób. Audycja pozostanie jednak na antenie.

Studenci: TVN SA wymarzonym pracodawcą


TVN SA jest wymarzonym pracodawcą dla studentów zarówno kierunków biznesowych, jak i humanistycznych – wynika z raportu Idealny Pracodawca 2010 sporządzonego na podstawie badań opinii prowadzonych przez firmę Universum Polska.

Katarzyna Janio wróci do Telewizji Polskiej


Katarzyna Janio, zwolniona w kwietniu ub.r. ze stanowiska zastępcy dyrektora Agencji Informacji TVP ds. ekonomiczno-finansowych, ma zostać przywrócona do pracy.

Szulim i Brzózka poprowadzą audycję w radiowej Jedynce


Dziennikarze TVP Agnieszka Szulim i Radosław Brzózka będą autorami nowej audycji w Programie I Polskiego Radia.

Animal Planet HD najpierw na platformie N


Discovery Networks Central Europe wprowadza na polski rynek kanał przyrodniczy Animal Planet HD.

"Baran polityk plecie bzdury, a baran dziennikarz to notuje"


Telewizje w Polsce nie traktują widza poważnie, ogłupiają go nadmierną liczbą reklam, faworyzują głupotę - takie opinie padały podczas debaty pod hasłem "Dlaczego głupiejemy", którą zorganizowano na Uniwersytecie Warszawskim.

Tok FM zmienia ramówkę


Radio Tok FM z początkiem lutego zmieni ramówkę i prowadzących pasma wieczorne. Na zagospodarowanie niedzielnego pasma w godz. 21-23, po magazynie satyrycznym "Woobie Doobie", rozgłośnia ogłosiła konkurs wśród słuchaczy.

W połowie września ukaże się nowy dziennik


W poniedziałek 14 września ukaże się pierwszy numer gazety powstałej z połączenia "Dziennika" i "Gazety Prawnej".

TVP Info będzie transmitować obrady Sejmu do 28 września


Najbliższe posiedzenie Sejmu, które rozpocznie się w środę, będzie relacjonowane w TVP INFO. Stacja będzie transmitować obrady Sejmu do 28 września, kiedy ruszy nowa ramówka - poinformował PAP rzecznik prasowy TVP Daniel Jabłoński. Jak dodał, później w TVP INFO będą transmitowane tylko ważne sejmowe wydarzenia - np. debata budżetowa.

Awantura o tramsmisję z gali Telekamer


13. edycja Telekamer, plebiscytu tygodnika "Tele Tydzień" (Wydawnictwo Bauer), nie będzie transmitowana w telewizji. Galę na żywo będzie można zobaczyć tylko w należącej do Grupy Bauer telewizji internetowej Interia.tv.

Przymusowe urlopy w "USA Today"


Wydawca dziennika ”USA Today” wysyła pracowników na przymusowy tygodniowy bezpłatny urlop.

Gejowska telewizja na skraju bankructwa


Niemiecka gejowska telewizja Timm złożyła w sądzie wniosek o ogłoszenie upadłości.

Telewizja mobilna najchętniej oglądana w domu


Użytkownicy telewizji mobilnej najchętniej oglądają programy informacyjne – wynika z badania GfK Polonia przeprowadzonego na zlecenie spółki Info-TV-FM świadczącej usługę.

Iran więzi najwięcej dziennikarzy


Co najmniej 52 dziennikarzy przebywa obecnie w irańskich więzieniach – wynika z raportu ogłoszonego wczoraj przez Komitet Ochrony Dziennikarzy (CPJ).

Infor Biznes rozstaje się z pierwszymi osobami


Infor Biznes, nowy wydawca "Dziennika", zdecydował o zakończeniu współpracy już z ponad 15 osobami, które do tej pory pracowały w tym tytule.

"Ranczo Wilkowyje" hitem Bożego Narodzenia


Podczas świąt Bożego Narodzenia widzowie najchętniej wybierali TVP 1. Wzrost udziału w rynku w porównaniu z okresem świątecznym ub.r. spośród największych stacji telewizyjnych zanotował jedynie TVN – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

PAP odmówił publikacji uchwały swojej rady programowej


Polska Agencja Prasowa odmówiła opublikowania w swoim serwisie komunikatu rady programowej.

Dziennikarze stanęli w obronie J. Snopkiewicza


Reporterzy, wydawcy i prowadzący programy w TVP Info skierowali do zarządu i rady nadzorczej telewizji publicznej list w obronie Jacka Snopkiewicza, który wczoraj przestał być szefem tego kanału informacyjnego.

Więcej informacji w zimowej ramówce Radia Zet


Dziś Radio Zet wprowadziło zimową ramówkę: jest w niej więcej informacji, zmodyfikowano poranne pasmo, audycje autorskie poprowadzą Marzena Chełminiak i Dorota Zawadzka.